hol találok kismama tornát jó időpontban

Kifogás 04: Nem jó az időzítés!

Pont nincs olyan óra, amin szívesen részt vennél, akkor, amikor ráérsz?

Az első gyermeküket váró nők nagy része még fix munkaidőben dolgozik, legtöbb esetben 9- 17 óráig, így elég nehéz megoldaniuk, hogy napközben részt vegyenek bármilyen, speciálisan kismamáknak készített programon.

Tudtommal a legtöbb kismama tornát az edzőtermekben napközben teszik be az órarendbe, mert a fő idősávot a nagyobb tömegeket megmozgató csoportos órák kapják.

Szóval nem könnyű megoldani.

Van, aki ki tud surranni napközben az irodából egy órára, vagy az ebéd idejét tudja erre áldozni, de nem biztos, hogy a körülmények ezt lehetővé teszik.

Az esti órákon, már ahol van esti kismamatorna, na ott meg tömegnyomor van. Gyakorlatilag annyian mennek, hogy az oktatónak már nem sok lehetősége van átlátni, hogy kinek mi az egyéni problémája.

Minden esetben jelezd az oktató/edző felé, ha bármilyen panaszod van.

Erre azért van szükség, mert az óra felépítésében lehet olyan gyakorlat, ami éppen ma neked, a jelenlegi állapotban nem ajánlott.

A legjobb, természetesen, ha figyelsz a saját tested jelzéseire, és az éppen aktuális érzéseidre. Ami nem esik jól, azt ne csináld, vagy hagyd ki.

Ez egy nehéz ügy, mert lehet, hogy elsőre nehéz befelé figyelned, és megállapítanod, hogy valójában mi az, amit érzel. Lustaság, és csak kímélni akarod magad, vagy valóban egy olyan extra terhelés, vagy egy olyan pozíció, ami pont ma, pont most nem neked való.

Mindenképpen óvatosságra intenélek ebben az időszakban. Nem ez az az állapot, ahol érdemes túlhajtanod magad. Főleg az első trimeszterben, amikor még minden alakul, és nagyobb a vetélés kockázata. Akinek semmi baja, nincsenek rosszullétei, nem gyötri krónikus fáradtság, annak a legnehezebb visszafogni magát ebben az időszakban.

Ha eddig is sportoltál, és minden rendben van a várandósságoddal, akkor nagy valószínűséggel folytathatod a megszokott terhelést, ésszerű keretek között.

Ha viszont sose mozogtál, vagy csak kampányszerűen vetted rá magad a mozgásra, akkor neked mindenképpen csak gyógytorna alapú kismama mozgásprogramot javasolnék.

Itt jön a következő probléma: akkor ilyet mégis hol találsz, neked megfelelő időben? Mert ez aztán már tényleg ritka, mint a fehér holló.

Ezért is hangsúlyoztam az előző videós bejegyzésben, hogy érdemes feltérképezned az online lehetőségeket. 

Nincs is annál praktikusabb dolog, mint akkor tornázni, amikor időd engedi.

A mom2be maternity traininget is van, aki reggel munka előtt “letudja”, van aki este meló után, becsületből csinálja a “napi penzumot”. Aki pedig a mozgás szerelmese, azok arról számolnak be, hogy  alkamanként kiegészítik saját edzésüket az itt található kifejezetten kismamáknak összeállított gyakorlatsorokkal.

Te mikor tornázol szívesen, reggel vagy este? Van időd napközben mozogni?
Találsz neked megfelelő időpontban lévő csoportos órát?
Tornáztál már eddig is, vagy csak most, hogy várandós vagy, szeretnél odafigyelni magadra?
Bele mernél kezdeni egy online kismama tornába?
Ha nem, akkor mi tart vissza?
Kérlek, oszd meg velem a témával kapcsolatban felmerülő gondolataidat, véleményedet.  Nagyon kíváncsi vagyok!