legyen fontos számodra a mozgás

Kifogás 06: Minden fontosabb, mint a mozgás!

Rengeteg feladat közül kell kiválasztanunk, hogy melyek azok, amikre mindenképpen szeretnénk időt szánni a napunkban. Nehéz, hogy a megfelelő feladatokat priorizáljuk, és saját magunkat se szorítsuk háttérbe.

Igen, értem, hogy nem a saját testmozgásod az elsődleges… de kérlek, kicsit gondold velem végig, milyen előnyökkel is járhat, ha rendszeresen beiktatod a mozgást az életedbe! Szerintem, ha ezt végig gondolod, akkor máris más helyre fog kerülni a listádon a saját rendszeres testmozgásod.

  • rendszert ad a mindennapoknak;
  • a megfelelő gyakorlatok elvégzésével energikusabb leszel;
  • érezni fogod, hogy a tested jól funkcionál;
  • nem lesznek mozgásszervi fájdalmaid;
  • jobban fogod bírni a mindennapos terhelést
  • le tudod vezetni a stresszt;
  • megtanulsz befelé figyelni, saját magadra, tested jelzéseire;
  • kiegyensúlyozottabb leszel már napi 20 perc mozgástól is;
  • magabiztosságot ad;
  • jó közérzeted lesz;
  • elégedett leszel, hogy minden nap teszel magadért;
  • nem lesz lekiismeretfurdalásod, hogy ma sem fért bele az idődbe;
  • büszke lehetsz magadra, hogy változtattál az életmódodon.

Még sorolhatnám, de most gyorsan nekem ezek jutottak eszembe. Neked esetleg van még ezzel kapcsolatban gondolatod?

Tudod, kiknek van a listájuk elején a mozgás?

Azoknak akik már gyermekkorukban is rendszeresen sportoltak, és megszerették a mozgást, és azoknak, akiknek olyan panaszaik vannak, amikre egyértelmű és hosszútávú biztos megoldás a mozgás. Azoknak, akiknek olyan panaszaik vannak, hogy ha nem mozognak, egyből előjönnek a tüneteik. Gondolom, ezt nem szeretnéd megtapasztalni.

Kismamaként valószínűleg nincs ilyen erős kényszerítő tényeződ. Itt inkább csak a társadalmi elvárások lehetnek kicsit nyomasztóak. Arra gondolok például, hogy ne hízz el, maradj végig csinos, vagy hogy a mozgással hozzájárulsz kisbabád kiegyensúlyozott fejlődéséhez.

Sokaknak ez pont elég “pozitív nyomás”, hogy belekezdjenek, vagy folytassák az aktivitásukat.

Van, akinek ez nyomasztó, de pont ezért végre kimozdul a csigaházából, és belekezd a mozgásba.

Kismamaként azért fontos a mozgás, mert:

  • megkönnyíti a várandósság 9 hónapját;
  • segítségedre lehet a szülésben;
  • gyorsítja és javítja a szülés utáni regenerációs folyamatokat;
  • segítségedre lehet a szülés utáni depresszió elkerülésében;
  • végig jobb közérzetet biztosít.

Sok anyuka ilyenkor kezd el rendszeresen főzni, és mozogni. Tudja, hogy ha ez alatt a 9 hónap alatt rendszert visz az életébe, kialakít egy jó szokást, akkor az megkönnyíti a szülést követő időszakot.

Ha kismama vagy és mozgásszervi problémád panaszod van, akkor keress fel kismamákkal is foglalkozó gyógytornászt vagy oszteopatát, mert ők tudnak neked segíteni a probléma feltárásában megszüntetésében, és abban, hogy milyen terápiás gyakorlatokat végezz!

Ha kismama vagy és mozgásszervi fájdalmad, problémád van, és érdekel ez a téma, akkor  erről részletesebben hamarosan részletesebben is olvashatsz, vagy addig is kérdezz minket bátran az ingyenes zárt csoportunkban!

Tudtad, hogy a mom2be program személyes szolgáltatásokat is elérhetővé tesz?

Látogass el hozzánk, és nézz körül, milyen kezelések és szolgáltatások közül választhatsz!

Kérlek, írd meg nekem a gondolataidat a témával kapcsolatban.

Neked hányadik helyen szerepel a mozgás a listádon?

Kismamaként előrébb került, mint előtte volt?