hogyan iktasd be a mozgást a sűrű hétköznapokba

Kifogás 07: Mindig van valami intéznivalóm!

Igen, ez igaz, de ne számíts rá, hogy ez valaha is máshogy lesz… ha csak be nem szerzel egy bejárónőt, egy sofőrt, egy szakácsnőt és egy asszisztenst! Ha ez nem áll módodban, akkor arra számíthatsz, hogy a feladatok egyre csak gyűlni fognak a listádon. Valójában itt megint az idővel való zsonglőrködésről van szó.

Nem mindegy, hogy mennyi időt vesz el a napodból, hogy eljuss az edzőterembe, átöltözz, lezuhanyozzál, és hazakeveredjél. Alapvetően jóval több idővel kell számolnod, mint ha ezt otthon tennéd meg, de tudom, hogy sokan meg otthon nem tudják rávenni magukat a mozgásra.

Az nagyon praktikus, ha meg tudod oldani a mozgást közel az otthonodhoz, vagy a munkahelyedhez. Azzal egy csomó időt spórolsz meg.

Röviden és tömören úgy tudnám összefoglalni, hogy nagyon rendszerezettnek kell lenned. Bizonyos feladatokat jól kell csoportosítanod, és egyidőben egy helyen végrehajtanod.

Próbáld meg megfigyelni, mennyire vagy hatékony napközben?

Vannak feladatok, aminek többször neki kell, hogy fuss? Vagy egyből, jól átgondoltan a megfelelő megoldást találod meg? Mennyire vagy jól szervezett?

Igénybe veszel valamilyen telefonos applikációt annak érdekében, hogy ne feledkezz meg semmiről, vagy hogy jobban átlásd a teendőidet?

Szereted a listákat? Rajta van a listádon a rendszeres mozgás? Mi lenne, ha a te listádra is felkerülne a mozgás? Valószínűleg megváltozna az életed – és nem rossz értelemben véve!

Ha mégsem jutsz el edzőterembe, és ez a kifogás a mindennapjaid nagy mumusa, akkor érdemes elgondolkodnod olyan gyakorlatokon, melyeket útközben is  el tudsz végezni, amit be tudsz illeszteni például sorbanállás, vagy várakozás közepette.

Ezek leginkább statikus helyzetben, azaz mozdulatlanul végzett koncentrált feszítések, vagy lazítások lehetnek, esetleg valami korrigált helyzet megtartása, tudatosítása. Helyes ülés, állás, emelés…

Az autóban is lehet a nyak, váll gyakorlatait végezni egy piros lámpánál, vagy mozgólépcsőzés közben is lehet vádlit nyújtani! Természetesen csakis úgy, hogy nagyon figyelünk saját magunk és mások biztonságára!

Te alkalmazol ilyen praktikus, titkos – más számára esetleg láthatalan – gyakorlatokat az ügyintézések során?

Szívesen olvasnál ilyen feladatokról, praktikákról?

Beépítenél ebből egy párat a napi rutinodba, csak magadtól nem tudod, mire lenne szükséged, és hogy is kell ezt jól csinálni?

Kérd ebben gyógytornász segítségét!

Ha szívesen eljönnél hozzám, akkor a honlapunkon itt tájékozódhatsz a lehetőségekről, és a feltételekről.