nem szeretsz egyedül tornázni?

Kifogás 08: Nem megy egyedül!

Ez is egy nagyon gyakori probléma.

A helyzet az, hogy erre az első megoldás, ami az eszembe jut, hogy ezt fel kell ismerned, és el kell fogadnod!

Ha az ember hosszas próbálkozás után sem talál jó csoportos órát, amibe becsatlakozhat, vagy az nem elég motiváló számára, vagy nem talál egy edzőtársat, barátot akivel húzzák és motiválják egymást, akkor egy megoldás marad.

Egyéni órákat kell venned, és erre a célra el kell különítened egy nagyobb összeget. 

Meg kell találnod a számodra megfelelő személyi edzőt, gyógytornászt, vagy olyan szakembert,  aki kettő az egyben: személyi edző – gyógytornász. Olyat, aki tud segíteni a céjaid megvalósításban, és fenn tudja tartani a motivációd, átlendít a holtpontokon.

Laikusként olyan sok mindenre kell figyelni, hogy az ember gyakorlatilag elveszettnek érzi magát az edzőteremben is, nemhogy egyedül, otthon.

Teljesen érthető. Ez nagyon hasonló ahhoz, hogy a legtöbb ember sem vágja a haját, vagy javítja meg a cipőjét magának.

Ez egy olyan szakma, mely nem csak arról szól, hogy tudjuk, hogy melyik problémára milyen gyakorlat javasolt, és azt hogyan kell helyesen megcsinálni, és hogyan kell jól használni hozzá az egyes eszközöket, hanem arról is, hogy hogyan értessük meg az emberekkel, hogy mi is az ő problémájuk oka, mi áll a háttérben, hogyan lehetséges azt megszüntetni, és mivel őrizheti meg ezt az elért, lehető legjobb állapotot.

A gyógytornász nemcsak terapeuta, hanem személyi edző, és pszichológus is egyben.

Ha még sosem próbáltad az egyéni tornát, nagyon biztatlak, hogy tedd meg, és egyszer próbáld ki.

Semmihez sem hasonlítható, főleg, ha ráérzel, hogy magadhoz képest mindig van hova fejlődnöd, és a határ a csillagos ég.

Minél alaposabb vagy, minél inkább lassan, és lendület nélkül tornázol, annál inkább hatásosak a gyakorlatok. Minél tudatosabb vagy, annál hamarabb fogod tapasztalni az eredményeket.

A csoportos tornán és az előre elkészített videós anyagokon sajnos nem valószínű, hogy pont neked szólnak a gyakorlatok, és az se biztos, hogy jut rád kellő mennyiségű figyelem.

Ugyanakkor sokan pont emiatt kedvelik, mert nem szekírozzák őket halálra, és nincs minden mozdulatuk korrigálva. A csoport és az edző motivációs ereje is segíthet, ha van egy jól kialakult lelkes banda.

Talán azért nem megy egyedül, mert nehéz kitalálnod a feladatokat? 

Nem tudod, hányat kellene belőle csinálnod, vagy mit mivel köss össze? 

Melyik erősítő feladat után melyik nyújtó gyakorlat jöjjön?

Van, aki szereti összeállítani saját edzését, és van olyan, aki pedig úgy van vele, hogy ő inkább fizet valakinek, csak neki ne kelljen már itt is gondolkodni, döntéseket hoznia. 

Ha a második kategóriába tartozol, akkor ennek az olcsóbb verziója a csoportos foglalkozás, mert itt egymás után diktálják a feladatokat, általános szempontok alapján, az adott óra típusnak megfelelően.

De ha a hideg is kiráz attól, hogy idegenekkel mozogj együtt, és csak arra van szükséged, hogy ne kelljen gondolkodnod a feladatok sorrendjén, akkor neked való minden olyan megoldás, amikor hallod és látod a feladatokat.

Otthon, vagy bárhol tudsz tornázni egy felvételre. Régen kazettára vették a csoportos gyógytornák anyagát, most ennél már szerencsésebbek vagyunk, mert videós hanganyag áll a rendelkezésünkre. Nem csak szóban halljuk, hogy mire kell figyelni, hanem látjuk is a feladtok helyes kivitelezését. A helyes kivitelezéshez szükséges utasítások végig elhangzanak a mom2be maternity training videóin is.

Neked miért nem megy egyedül?

Gondolkodtál már rajta, hogy mi hiányzik hozzá, hogy egyedül is boldogulj? 

Ha már sikerül megfogalmaznod, eggyel könnyebb dolgod lesz erre a kifogásra is megoldást találnod!

Kérlek, oszd meg velem, hogy mennyire találtad hasznosnak az ötleteimet ennek a kifogásnak a kezelésére! Kíváncsi vagyok a véleményedre!