nem szeretek sportolni hogyan kezdjem el a mozgást

Kifogás 11: Nem szeretek sportolni!

A sportot lehet szeretni vagy nem szeretni. Az viszont biztos, hogy mozogni kell… Mert az élet maga a mozgás. Ha nem mozogsz, akkor gyakorlatilag elszigeteled magad mindentől, és szép lassan teljesen elmerevedsz.

Akár szereted, akár nem, rá kell venned magad! Rendszeresen!

Ez pedig nem szeretet kérdése, hanem tudatosság és önfegyelem.

Mit gondolsz erről?

A rendszert első körben te magad hozod létre a saját szabályaid alapján, ebben a témában is.

Az, hogy milyen szabályokat hozol, a te felelősséged.

Lehet kezdeni finoman, fokozatosan feszegetve a határaidat, és lehet kezdeni drasztikusan, durván. A kérdés az, hogy azonnali eredmények reményében felülírod-e saját magad terhelhetőségét, tűrőképességét?

Ha kampányszerű mozgásba kezdesz, akkor tisztában vagy-e vele, hogy az ebbe fektetett energia valószínűleg meghaladja azt, amit te ebbe hosszútávon be tudsz fektetni?

Sokan sajnos ezt végig se gondolják, és emiatt később még rosszabb helyzetből kell mindent újrakezdeni a csalódottság, kiábrándultság és a sikertelenség miatt.

Ha fokozatosan haladsz, és akkor emeled a tétet, amikor már komfortos vagy az elsajátított szinttel, akkor hosszútávon nagyon jó eredményeket fogsz elérni.

Ez rövidtávon nem látványos, és kifejezetten uncsi, demotiváló is lehet.

Kivéve, ha nézed egy kicsit a másik oldalát. Ami belül van:

  • büszke lehetsz magadra;
  • tiszteletben tartod magad;
  • jól felmérted a lehetőségeidet, hogy mi fér bele;
  • amit felmértél, és megállapítottál azt tartani is tudod;
  • jó alapokat készítesz elő a következő szint megugrásához;
  • nincs kudarc, ami visszavetne, demotiválna;
  • jó közérzet jelentkezik.

Szóval nincs mese, rá kell venned magad rendszeresen a mozgásra!

A jó hír az, hogy a szabályokat te írod  de neked is kell betartani! Ha ismered magad, akkor gyorsan és könnyen be fogod tudni lőni azt a szintet, ami motiválóan fog rád hatni. Ha nem, akkor ez el fog tartani egy ideig, de ne add fel, érdemes vele próbálkoznod, vagy kérj segítséget.

Egyáltalán nem kell egyből a napi 20 percet tartani… simán lehet heti 2×20 perc, vagy naponta 2-3 gyakorlat, 10-12 db ismétlésszámmal. A lényeg, hogy épüljön a rendszer, gyakorold a tudatos odafigyelést, az önfegyelmet, és egyszer csak kialakul a rutin, és könnyűvé válik beiktatni az eddig nem szeretett sportra szánt időt a mindennapokba.