nem tornázol, mert utálsz izzadni?

Kifogás 12: Utálok izzadni!

Kezeket fel, ha van itt valaki, aki szereti, ha a szemébe csurog az izzadság, vagy foltos a hónalja és csavarni lehet a pólójából a vizet? Persze, hogy nincs! Ezt senki sem szereti.

Az az igazság, hogy az átmozgató, mobilizáló, terápiás gyakorlatokat tartalmazó edzésprogramok, amik valóban sokat tesznek az egészségi állapotod javításáért, nem feltétlenül izzasztanak meg.

Ha így nézzük, a koncentráció, és a helyes kivitelezés izzasztja meg jobban az embert. Aztán persze a koncentrált,  lassú, lendület nélküli kivitelezés hozzájárul az izmok fejlesztéséhez, és lefárasztásához is.

Ezt a kifogást úgy tudod a legkönnyebben kiküszöbölni, ha olyan edzést / tornát választasz, ahol nem szükséges, hogy csurom vizesre izzadd magad.

Egyébként meg minél inkább jól edzett vagy, annál hamarabb kezdesz izzadni, mert hamarabb beindul az anyagcseréd, és a kiválasztás, a méregtelenítési folyamatok. Szóval ha megideologizáljuk, akkor az izzadás jó…. vagy legalábbis teljesen normális, természetes folyamat, még ha nem is valami esztétikus.

A cardio edzések során, ahol folyamatosan meg van terhelve a szív- és keringési rendszer, ott is meg fog jelenni az izzadás, és erre szükség is van .

Az izzadás segít hűteni a szervezet. Ez véd a túlmelegedéstől.

Kismamaként fokozottan veszélyes, ha az első trimeszterben túl intenzív edzés hatására akár az átlagosnál 0,5-1 fokkal jobban is megemelkedik a testhőmérséklet.

Ebben a trimeszterben fejlődik ki a baba minden testrésze és szervkezdeménye. Ha nem vagyunk elővigyázatosak, végzetes lehet a túlmelegedés.

Kismamaként is ajánlott azért a szív- és érrendszer edzése, de fokozottan kell figyelni, hogy közepes intenzitású, biztonságos körülmények között végzett aktivitás legyen.

Ez elég egyéni lehet, hogy kinek mit bír a szervezete, ezért mindenképpen javaslom, hogy aki intenzívebb cardio edzéseket szeretne végezni kismamaként, az konzultáljon edzővel, a témához értő szakemberrel.

Kérlek, oszd meg velem a véleményed!

Cardióznál kismamaként? Vagy inkább csak a szabadban sétálnál szívesebben?

Tudod, melyek azok a cardios tevékenységek, sportok, amik szóba jöhetnek kismamaként?

Ha kérdésed van, keress minket!