nincs elég motivációm a mozgáshoz

Kifogás 17: Nincs elég motivációm!

Mindenkinek más cél lebeg a szeme előtt, mindenkit más motivál, ezért akkor igazán jó a motiváció, ha tényleg benne vannak a saját igényeid, és elvárásaid. Ha valóban olyan dolog lebeg a szemed előtt, amire igazán vágysz, amiért érdemes küzdened.

Ahhoz, hogy igazán személyre szabott legyen a dolog, a legideálisabb az, ha személyes szolgáltatást veszel igénybe, azaz egyéni edzést, vagy gyógytornát. Ilyenkor minden alkalom hozzád igazodik. Mindig az aznapi fizikai, szellemi állapotodhoz igazodik a torna, és ezzel garantált, hogy folyamatosan fejlődsz, és motivált leszel, nem veszíted el a lelkesedést amiatt, hogy nem teljesítesz elég jól, vagy nem tudsz koncentrálni.

A célok kitűzése is nagyon fontos. Ha nem szakértővel, hanem egyedül kezded el a tornát, akkor nagyon kell figyelned arra, hogy a megfelelő szintről kezdd a gyakorlatokat, és ne vállald túl magad már egyből az elején.

Ha egy gyakorlat túl nehéz, nem azokkal az izmokkal fogod végrehajtani, amiket erősíteni szeretnél, hanem a tested bekapcsol minden más segédizmot is amivel védeni tudja az eddig is gyenge izmot, ízületet a sérüléstől. Ilyenkor gyakorlatilag csak egy rossz mozgássztereotípiát, azaz izombekapcsolási sorrendet erősítesz, melynek következtében hosszútávon még árthatsz is magadnak.

Vannak bizonyos sportok, mozgásformák és edzéscélok, amik kismamáknak nem is javasoltak, ezért ha nem vagy ezekkel tisztában, nyugodtan kérdezz engem, vagy nézz utána.

Már egy másik kifogásnál említettem, hogy érdemes a nagy célodat kisebb célokra bontani. Például ha egy hónapot előre megtervezel egy edzéstervező segítségével, és abban a kijelölt edzés napjaid 80%-át teljesítetted, jutalmazd meg magad valami aprósággal. Ha 100%-át teljesítetted a tervednek, vagy még annál is hatékonyabb voltál, akkor a meglepetésen túl a büszkeség és a jó érzés, amit ezzel kapcsolatban érzel majd, felbecsülhetetlen lesz!

Ami nagyon fontos, és sokan elfelejtkeznek róla, hogy sajnos szinte lehetetlenség a folyamatos motivációt fenntartani. Időről időre meg kell találnod újra a saját eszközöd ezzel kapcsolatban.

Lesz olyan, hogy kicsit lazítanod kell. Kellenek időről időre pihenő hetek, hogy ne veszítsd el a lelkesedésed a témával kapcsolatban. Ez teljesen normális.

  • Tudtad, hogy mi a mom2be maternity training mozgásprogramjai mellé ajándék edzéstervezőt adunk, melyet havonta A4 vagy A5 méretben kinyomtathatsz magadnak, és kedved szerint  dokumentálhatod benne az edzéseidet, napjaidat, és ha kedved van, dekorálhatod a hónapnak, és évszaknak megfelelően?
  • Téged mi motivál a legjobban?
  • Elég jól ismered magad, hogy fenn tudd tartani a motivációdat?
  • Hogyan lendíted magad újra ritmusba, ha elfáradtál, és leálltál egy kicsit?