csak kampányszerűen megy a mozgás

Kifogás 20: Csak kampányszerűen megy!

Szuper, hogy felismerted ezt a helyzetet!

Valljuk be, a legtöbbünknek ez a kifogás a mindennapjaink része, hiszen még az élsportolóknak is az egyes verseny szezonok, vagy felkészülési időszakok kampányszerűen vannak jelen az életükben. Szóval, nincs is ezzel gond!

A legjobb, amit tehetsz, ha hosszútávon tervezel, és elkészíted a következő időszakod kampány tervezetét.

Nézzük például a várandósságot.

Az eslő trimeszterben érdemes óvatosan, erőnlétednek és az orvosi utasításoknak megfelelően könyedebb, biztonságosabb mozgásformákat választani.

A második trimeszterben, amikor már jobb erőnléti állapotnak örvendsz, és több az energiád, már jobban koncentrálhatsz kicsit az edzéscéljaidra. Arra, hogy ne hízz el a várandósság alatt, vagy hogy ne legyen derék-, vagy hátfájdalmad, csípő fájdalmad…. stb.

Ahogy telik az idő, és egyre nő a pocakod, úgyis a könyedebb mozgásformák fognak majd jólesni, úgyhogy nyugodtan csökkentsd a harmadik trimeszter végére az aktivitásod.

A szülést követő időszakra is készülj fel előre. Tájékozódj, hogy a post partum, azaz a gyermekágyi időszak alatt milyen finom regeneráló torna javasolt. Ezeket otthon a kisbabád mellett fekve is el tudod végezni, és nagyban segítik majd, hogy mielőbb regenerálódjon a szervezeted.

A gyermekágyi időszak első napjai után fokozatosan, de  nyugodtan folytathatod azt a biztonságos alapgyakorlatokat tartalmazó gyógytorna feladatsoraidat, amelyeket már jól ismersz. Ezek segíteni fognak az vázizomrendszernek, hogy újra visszanyerje tónusát, tartó funkcióját.

Tájékodj, hogy a 12. hét után, ha van rá igényetek hova tudtok menni baba-mama tornára. Milyen lehetőségeid vannak regeneráló tornára, mozgásra babéval, és anélkül.

Gondolkodtál már ilyen kampányokban?

Tájékozódtál már, milyen lehetőségeid vannak mozgásra a szülést követően?